tisdag 17 november 2009

Förlåt, jag är ledsen....

....för att jag är så URUSEL på att uppdatera min blogg numera!!!! Jag har jobbar och jobbat, rest till New York, jobbat och jobbat, tagit hand om familjen och jobbat lite till...!! Phu livet är hårt när man är mamma och fru!

Ska återigen försöka lova att uppdatera minst en gång i veckan iallafall! Vad har hänt sedan sist då? Jo båda barnen har fyllt år (6 och 8) så det har varit kalas med våfflor, korvgrillning, bullar och kakor. Vi tog en tripp till New York i september tillsammans med min lillebror Micke, Elin och Micke Lindberg - väl där så mötte vi upp William för en U2-konsert på Giants Stadium i New Jersey!! Mycket shopping, turistande och god mat blev det under veckan där och icke att förglömma - det var högsommarvärme med ett snitt på ca 27 grader - HELA veckan.....!!! Idag känns dock resan som ett minne blott och jag skulle ABSOLUT vilja åka dit igen... Bara med mannen denna gången - New York får vänta på barnen Näsman ytterligare några år, ingen direkt stad för barn under 10 år - tänk om de skulle komma bort?!?!?!?!?!?! Hu....! Hur som haver så var det en mycket vänlig stad - Alla var trevliga och inte så buffliga som man fått intrycket av. Svårare stad att få tag i taxi får man nog leta efter - ALLA bilar är ju upptagna och man får inte åka fler än 4 i varje bil, även om det finns plats för 5!!!! Vi fick alltså dela på oss varje gång vi skulle åka taxi!

Att se Frihetsgudinnan på nära håll var också en upplevelse! Hon var dock inte så stor som jag förväntat mig, men mäktig ändå! Ground Zero spred blandade känslor - då, på plats, kunde man förstå vidden av det som hände den dagen för 8 år sedan - Området är lika stort som 10 fotbollsplaner och det byggs för fullt för att One World Trade Center skall ta plats i närheten av där WTC 1 & 2 stod!

Det finns så mycket att berätta om New York, men har inte tid med det nu - Utan jag återkommer helt sonika med en rapport dag för dag om vad som hände under veckan där!


Kram så länge


/Ylva

2 kommentarer:

Madde sa...

Äntligen är du tillbaka!! Nu får du se till att hålla sidan levande :) Kram

Cheso sa...

Blogga blogga blogga blogga!!!!