torsdag 13 augusti 2009

Jisses....

....nu är fan på torra land!!!! Hur kunde det gå två månader sedan jag senast bloggade??!!! Mycket har hänt sedan dess Få se nu...

...jo så här gick det till:

vi började sommarledigheten med att ungarna fick vara utspridda på varsitt håll då både jag och Henrik fortfarande jobbade, de led dock inte av det utan tyckte mest det var kul att slippa dagis och fritids... Sedan började min ledighet med att vi blev utkastade direkt på måndagen då städerskan kom och vi fick tillbringa dagen delvis vid Öringesjön och tillsammans med farbror Andreas och lilla Julia i Skogås - mysfaktor på det! Sedan så gick veckorna av bara farten: Det badades och simmades, det grillades och det mystes som bara den. Vi har hunnit med en weekend på Skara sommarland där Elin lyckdes med konststycket att bränna sig på grillen, lilla stumpan - Men inte led hon för det för snabbt som attan dagen efter så bestämde hon sig helt plötsligt för att dyka från 3 meter - MED HUVUDET FÖRE - .....unge..... Blodet forsade då ansiktet och näsan fick ta största smällen och tror nog bestämt hon sög i sig halva poolen.... Men däremellan så han vi med både gummibåtar och ringar och alla möjliga vattenrutschkanor och Hubert....min stora kille....han åkte både "skruven" och "Space Bowl", eller "Toaletten" som den kallas i folkmun... Min man och min bror tog på sig hjälmarna och åkte både STORA skruven och FRITT FALL... Herregud, trodde de skulle slå sig halvt ihjäl... Men gud så kul vi hade - icke att förglömma att kusin Andreas också var med - efter lite övertalning så åkte han också allt möjligt roligt. Inne på tivolit på Sommarland så åkte ungarna nog allt, men det roligaste var nog "Tranan" och bergochdalbanan.... Phu, en trött mamma och pappa landade i Tyresö på Söndagen den 26 Juli och tog emot Madde och lilla Moa på en liten grillning, gottgottigottgott....

Veckan som kom bestod av två saker:

Henrik började bygga på grannens veranda och uppladdningen inför årets händelse tog fart - U2 på Ullevi den 1/8-09....Need I say moore?! Hur som haver så hann Henrik precis klart med grannens trall kvällen innan vi åkte.... Vi startade ca 08.30 från Tyresö och åkte enl. schema och hämtade upp de konsertdeltagare som anmält sig frivilligt, nämligen Johan, Johan och Johan.... Jo de heter så, fast med olika efternamn förstås! Vi åkte hela dagen och mötte upp Micke och Peter som åkt tåg till Göteborg. Det blev god mat, dricka och en hel del shopping den helgen som avslutades med ett packat Ullevi och en konsert som jag kommer att minnas until the end of time... Herregud vad bra det var - Allsången, scenen, Bono, The Edge...... I love.....

Tillbringade dessutom min första bröllopsdag i en bil hem från Göteborg, nöjd som katten som fått grädde på moset..... Jag är lycklig som få....

Nu i veckan så började lilla stumpan på fritids.... Det är alltså numera officiellt - jag har inga småbarn längre - Buuäääää, hon som skulle vara liten för alltid! Inskolningen gick jättebra och Hubbe var glad övera tt äntligen få komma tillbaka till fritids! Puss mina älsklingar!

Ett stort tack också till mina föräldrar och syskon som ställt upp hela sommaren, och passat både ungar och hundar och fan och hans moster - tack också till Kattis och Ida som tagit hand om kissemissarna när vi varit borta!

Ett stort tack också till Martin och Elinor som tog det mycket mogna beslutet att stanna hemma i sommar - fast de tog en 3 veckors tripp ut i landet för att hälsa på alla släktingar och vänner som de annars inte träffar så ofta - men det kan jag nog stå ut med även fortsättningsvis - bara jag vet att ni kommer hem snart igen!

Phu, nu måste jag jobba lite till innan jag går och lägger mig, det tog på krafterna att skriva om sommaren - nu kan jag bära längta till nästa sommar och hoppas att den blir minst lika bra....


Kram, kram

Inga kommentarer: