tisdag 30 mars 2010

JOBB, FETTRACE, NYA UTMANINGAR och ett rent ut sagt uselt bloggande...

Hualigen..... Den kom, den sågs och den segrade - Tiden har inte varit på min sida sedan resan till New York! Har snittat +200 timmar i månaden sedan december!!!! Tanken var att jag skulle försöka ta en veckas påskledigt men insåg att ledigheten infaller mitt under momsveckan!!! Urk... Så det blir till att slänga på sig arbetskostymen lite under påsk iallafall! Livet i övrigt lunkar på i sitt stilla mak - Barnen trotsar, hunden trotsar, mannen trotsar....t.o.m mina datorer trotsar - Vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Absolut ingenting - jag kan byta ut datorerna men familjen blir kvar, men det är bäst att de skärper sig (;-P)!!!! Nä, skämt åsido - Både mannen och barnen sköter sig bra (för det mesta) och trotsen (barnen) får man väl helt enkelt vänta ut?! Eller?!

Jag deklarerade att 2009 skulle bli "Ylvas år" - men tiden gick ju så fort och innan jag hunnit säga halv-sju så hade hela året redan passerat.... Nu är det kanske försent att deklarera att 2010 ska bli mitt år, 1/4-del har ju redan flugit förbi med expressfart..... Får väl försöka hänga med makens "FETTRACE" där han med ett helt gäng av våra vänner ska försöka med bedriften att tappa 10kg till 1/8-2010...... Borde väl inte vara så svårt? Eller? Jag har ju ingen motivation och det är väl det som egentligen är det stora problemet - För lägger man bara manken till så går det ju, det vet vem som helst!!!!

Nu är klockan förbi läggdags för kidsen och jag måste fläta håret på en nyduschad liten tjej....

Ska, återigen, försöka komma ihåg att jag faktiskt har en blogg och skriva av mig lite oftare.....

Kram och godnatt...

/Ylva

Inga kommentarer: